NEVI INKOOPDAG 2017
Donderdag 22 juni 2017, Vergadercentrum het NBC in Nieuwegein

Cultuurverschillen, de achilleshiel van strategische inkooprelaties

“Culture eats strategy for breakfast”, zo luidt de bekende uitspraak van de Amerikaanse hoogleraar gespecialiseerd in organisatieleer en management Peter Drucker. Dat deze uitspraak van toepassing is blijkt wel uit het feit dat zo’n 70% van de strategische (inkoop)relaties mislukken omdat er geen rekening is gehouden met de culturele verschillen van de partners. Deze situatie lijkt nog erger te worden in een tijd waarin de wereld globaliseert en waarbij bedrijven steeds meer (tot wel 80% van omzet) afhankelijk worden van een netwerk van leveranciers. Toch laat een onderzoek van KPMG in 2016 zien dat inkopend Nederland culturele tegenstellingen met leveranciers niet in kaart brengt, waardoor bedrijven steeds grotere faalrisico’s lopen bij het aangaan van strategische inkooprelaties.  

 

Tijdens deze sessie zullen we inzoomen op de cultuurverschillen die er bestaan. Ook gaan wij in op de manier waarop je cultuurverschillen kunt meten en hoe u de impact van cultuurverschillen tussen uw eigen en de leveranciersorganisatie kunt bepalen en reconciliëren.

Spreker(s)

Sebastian Tijl MSc

Sebastian Tijl MSc »

Consultant, KPMG

« Ga terug naar de lijst

Praat mee

NEVI - Klant Contact Center: 088-3300700
E-mail: info@nevi.nl

Powered By:
Logo NBC
logo deail
NW_bouwens_logo
Logo Yacht vierkant
logo-WTP white-no-text
Lakran
Mercateo
KPMG logo
200px_logo Qando new